Programski ciljevi

IPI detaljno razrađuje programske ciljeve: odgojne, obrazovne i razvojne (funkcionalne)...

 

Programski ciklusi

Ako stupovi predstavljaju prostornu, ciklusi predstavljaju vremensku dimenziju organizacije programa...

 

Shema napredovanja

U postojeću shemu IPI unosi neke izmjene kako bi napredovanje izviđača bilo ne samo brže i jednostavnije...

 

Programske aktivnosti

Okosnica IPI-ja su detaljno razrađene programske aktivnosti: Izazovi, Misije, radionice i projekti...

 

Programske zone

Da bi se dodatno olakšalo planiranje raznovrsnog i uravnoteženog programa, aktivnosti su razvrstane u zone...

 

Simbolički okvir

Uz preuzimanje u svijetu tradicionalnog simboličkog okvira "Knjige o džungli" za dobnu kategoriju vučića, za poletarce...

 

Programske sekcije

Programska sekcija svojevrsna je "dječja republika" sa svojim "lokalnim samoupravama" - radnim skupinama...

 

Programski materijali

Raznovrsni programski materijali najvažniji su oslonac u radu, kako voditeljima, tako i izviđačima...

{tip Iskustveno učenje:: IPI ne dopušta predavanje kao način rada i dosljedno upozorava: "ako liči na školu, to nisu izviđači!". Igra i praktičan rad su jedino pravo izviđačko učenje. Ne odnosi se to samo na usvajanje jednostavnih znanja i vještina, nego još više na svladavanje onih pravih, životnih vještina koje se stječu dugim nizom izviđačkih godina. IPI upućuje na to da je najbolji način da se nešto nauči - pokušavati, griješiti, učiti na greškama i ponovno pokušavati. Voditelji trebaju znati da je pravo na grešku ograničeno samo sigurnošću i dobrobiti samih izviđača. Jedini način da od izviđača dobijemo samostalnost i odgovornost je da im kontinuirano dajemo priliku da samostalnost i odgovornost vježbaju i pokažu. }

 

Iskustveno učenje

IPI ne dopušta predavanje kao način rada i dosljedno upozorava: "ako liči na školu, to nisu izviđači!". Igra i praktičan rad...

{/tip}

 

Programski stupovi

Programski stupovi; Znanje, Vještine, Iskustvo, Mudrost i Kompetencije, predstavljaju organizaciju...

 

Skautska metoda

IPI inzistira na punoj primjeni Skautske metode u svim dobnim kategorijama. Bez Skautske metode nema izviđaštva...

 

Metoda PPPP

Planiraj - Pripremi - Provedi - Procijeni ili skraćeno PPPP je metoda koja se provlači kroz sve programske aktivnosti...

Prevođenje

Neke tekstove preuzimamo od drugih nacionalnih skautskih organizacija, WOSM-a i sl. i treba ih prevesti, najčešće s engleskog, ali ima posla i za poznavatelje španjolskog.

Stručni tekstovi

Kada se odluči pristupiti svladavanju nekog stupnja određenog područja Znanja (npr. 3. stupanj Planinarenja), izviđač dobija nekoliko listova priručnika u kojemu je opisano i nacrtano sve što treba znati po pojedinim uvjetima tog stupnja. Te listove uložit će u svoj Dnevnik Puta i oni će mu služiti kao orijentacija i pomoć u svladavanju uvjeta.

Stoga je za svaki pojedini uvjet potrebno napisati tekst za priručnik.

Ako poznaješ pojedino područja Znanja, kreni po uvjetima i dopiši ono što nedostaje a misliš da možeš dobro napisati. Pokušaj tekst prilagoditi dobnoj skupini kojoj se obraćaš, ali ne brini, iza tebe će proći netko drugi i prilagoditi tekst ako je potrebno.

Ispod svakog teksta se potpiši, kako bismo u priručniku znali točno navesti autore.

Po završetku, u tablici dovršenosti uvjeta označi što je napravljeno.

Izazovi

Kada su dobili i proučili tekstove vezane uz uvjete pojedinog stupnja Znanja, izviđači kroz igru i praktičan rad uvježbavaju naučeno i upravo to predstavlja najveći dio njihovog izviđačkog rada.

Izazovi su upravo to - posebno osmišljen i detaljno opisan način praktičnog svladavanja izviđačkih vještina kroz igre i zanimljive aktivnosti. (Oni su i više od toga, ali o tome na drugom mjestu.)

Stoga, upotrijebi svoju maštu i kreativnost i napiši svoj Izazov. Kako? - vidi npr. Izazov L1A01.

Upotrijebi Obrazac Izazova kao šprancu.

Po završetku, u tablici dovršenosti uvjeta označi što je napravljeno.

Prilagođavanje tekstova Izazova i uvjeta Znanja

Tekstovi trebaju biti prilagođeni dobnoj skupini za koju su namijenjeni. Netko može biti izuzetno stručan i napisati odličan tekst, a da to ipak ne bude dobro jer nije prilagođeno uzrastu.

Stoga, ako dobro poznaješ određenu dobnu skupinu i imaš smisla za pisanje, slobodno prođi kroz tuđe stručne tekstove i "daj im duha". Naravno, potpiši se.

Pretraživanje materijala

Na internetu i u dostupnim materijalima (javiti se Klodiju) postoji ogromna hrpa najrazličitijih programskih ideja koje treba pretražiti, probrati odgovarajuće i usmjeriti ih na pravu adresu.

Stoga, ako si strpljiv/a i ustrajan/na, uzmi neki materijal s hrpe i pokušaj od njega napraviti nešto korisno.

Ilustriranje

Uz sve ove tekstove trebat će gomila ilustracija. Ako si vješt u crtanju, potraži u tablici dovršenosti uvjeta, gdje je potrebna neka ilustracija, dogovori se s autorom teksta za detalje i crtaj!

 

Napomena: u tekstu nedostaju linkovi koji će biti postavljeni naknadno.

IPI je odobrilo

MZOS

 

IPI podupire WOSM

MZOS

Radovi u tijeku

MZOS

 

Rekli su

Program koji je napisan za današnje vrijeme i današnju djecu te ga iz tog razloga SVI članovi odreda jako brzo prihvate.

Davor, OI Suvara

Program prilagođen djeci i njihovim potrebama. Svatko može izabrati sa svojom generacijom (patrolom) što ih zanima i to raditi uz pomoć voditelja. Brže vrednovanje i nagrađivanje odabranog i usvojenog znanja, timski duh, učenje na pogreškama.

Tomislav, UIP Mihaljevica

Voditeljima je rad olakšan zbog zbog same ideje rada u timu, a novosti koje se uvode vrlo pozitivno djeluju i na članove i na voditelje. Smatram i da je program vrlo dobro prilagođen današnjim naraštajima, ali i pruža veću mogućnost individualnog napredovanja kroz provedbu ne samo posebnog, već i općeg programa.

Filip, OI sljeme