Programski ciljevi

IPI detaljno razrađuje programske ciljeve: odgojne, obrazovne i razvojne (funkcionalne)...

Programski ciklusi

Ako stupovi predstavljaju prostornu, ciklusi predstavljaju vremensku dimenziju organizacije programa...

Shema napredovanja

U postojeću shemu IPI unosi neke izmjene kako bi napredovanje izviđača bilo ne samo brže i jednostavnije...

Programske aktivnosti

Okosnica IPI-ja su detaljno razrađene programske aktivnosti: Izazovi, Misije, radionice i projekti...

Programske zone

Da bi se dodatno olakšalo planiranje raznovrsnog i uravnoteženog programa, aktivnosti su razvrstane u zone...

Simbolički okvir

Uz preuzimanje u svijetu tradicionalnog simboličkog okvira "Knjige o džungli" za dobnu kategoriju vučića, za poletarce...

Programske sekcije

Programska sekcija svojevrsna je "dječja republika" sa svojim "lokalnim samoupravama" - radnim skupinama...

Programski materijali

Raznovrsni programski materijali najvažniji su oslonac u radu, kako voditeljima, tako i izviđačima...

Aktivno učenje

IPI ne dopušta predavanje kao način rada i dosljedno upozorava: "ako liči na školu, to nisu izviđači!". Igra i praktičan rad...

Programski stupovi

Programski stupovi; Znanje, Vještine, Iskustvo, Mudrost i Kompetencije, predstavljaju organizaciju...

Skautska metoda

IPI inzistira na punoj primjeni Skautske metode u svim dobnim kategorijama. Bez Skautske metode nema izviđaštva...

Metoda PPPP

Planiraj - Pripremi - Provedi - Procijeni ili skraćeno PPPP je metoda koja se provlači kroz sve programske aktivnosti...

Prije nego što se pozabavimo ciljevima IPI-ja, tj. pitanjem "zašto ovo radimo?", vratimo se prvo malo unatrag... O ovome sam govorio na SOV-u 2013., a i u nekim drugim prilikama, ali idemo još jednom - dobar je uvod za ono što slijedi.

 

Naime, to što radimo nešto dobro i plemenito je naravno odlično, ali nam često puta može i zamagliti pogled. Dobro je stoga sve ogoliti do kostura i na taj način pokušati potpuno razumjeti kako stvari funkcioniraju. Treba prvo shvatiti da postoji nešto što bismo mogli nazvati "tržištem slobodnog vremena djece i mladih", kao i to da smo mi samo jedan od "ponuđača" na tom "tržištu". Pri tome to što mi naš "proizvod" poklanjamo a ne prodajemo ništa u suštini ne mijenja na stvari.

 

Dakle, što je potrebno da bi netko, bilo tko, uspio na nekom tržištu?

 

 
  • Prvo treba tržište razumjeti, u potpunosti shvatiti kako funkcionira. 
  • Treba znati tko su mogući kupci, a i tko su drugi koji nam igraju neku ulogu (to se zove dionici, engl. stakeholders).
  • Treba definirati svoj proizvod i to tako da bude:
    • prepoznatljiv
    • potreban
    • kvalitetan...
  • Treba napraviti istraživanje, vidjeti što kupci žele i što radi konkurencija.
  • Treba osmisliti strategiju i sve isplanirati.
  • Treba nabaviti/napraviti i usvojiti tehnologiju. Po mogućnosti suvremenu i najbolju moguću.
  • Treba imati sve potrebne alate.
  • Treba imati ljude - stručne i motivirane.
  • Treba dobro organizirati posao.
  • Treba postići dobru radnu atmosferu.
  • Treba osigurati financiranje i logistiku.
  • Tijekom proizvodnje treba kontrolirati kvalitetu.
  • Treba ozbiljno poraditi na vizualnom identitetu, marketingu, brendiranju i svemu onome što će osigurati prodaju.
  • Treba pronaći načine za pozicioniranje na tržištu.
  • Proizvod i proizvodni proces treba stalno usavršavati.

 

Ima smisla, zar ne? A što to znači za nas izviđače?

 

Vjerujem da je većina ovoga sama po sebi jasna i da će svi lako i nas smjestiti u tu priču. Možda je samo dobro pripomenuti da je naša tehnologija = naš program, a naši alati = programski materijali i programske aktivnosti. I to je jedan od razloga zašto je IPI toliko važan.

 

Ono, međutim, što nam je za početak bitno, jest shvatiti tko su naši "kupci" i što je naš "proizvod".

 

Naši "kupci" su:

  • na prvom mjestu djeca i mladi
  • posredno i njihovi roditelji
  • zajednica (lokalna, hrvatsko društvo, međunarodna), 

a dionici nam jesu (ili mogu biti):

  • volonteri
  • poslovni sektor
  • različite organizacije kao (potencijalni) partneri.

 

A što oni žele i trebaju?*

  • Djeca i mladi:
    • druženje i zabavu
    • putovanja i avanturu
    • mogućnost samoostvarivanja
    • slobodu i mogućnost djelovanja
    • priliku za dokazivanje i prihvaćanje u društvu
    • znanja i vještine koja oni smatraju korisnim i poželjnim...
  • Roditelji
    • sigurno i poticajno okruženje za svoju djecu
    • mogućnosti za njihov svestrani razvoj
    • razvijanje sposobnosti i životnih vještina
    • odgojno okruženje zasnovano na vrijednostima
  • Zajednica
    • odgoj djece i mladih u skladu s društvenim vrijednostima
    • edukaciju za građansko društvo 
    • mobilnost i interkulturalnost
    • razvijanje životnih vještina i ključnih kompetencija
  • Volonteri (izviđački voditelji)
    • mogućnost da doprinesu zajednici, djeci i mladima
    • uz razumnu količinu uloženog vremena
    • priznanje za volonterski rad
  • Poslovni sektor
    • razvijanje životnih vještina i ključnih kompetencija (timski rad, planiranje, organiziranje, snalažljivost, samostalnost, odgovornost...)
  • Različite organizacije kao (potencijalni) partneri
    • različiti specifični dijelovi programa.

 

 

Naš "proizvod" mora biti prepoznatljiv, kvalitetan i prije svega potreban našim "kupcima", a poželjno je također da pruža korist našim dionicima. Sve ovo gore navedeno su težnje i potrebe koje mi i moramo i možemo zadovoljiti.

 

To su dakle pretpostavke od kojih moramo poći pri definiranju naših ciljeva i načina njihovog ostvarivanja. A o ciljevima ćemo u sljedećem članku.

 

Idemo dalje!

 

-------------------------------------------------------------

* Ovdje samo globalno, bez prevelikog ulaženja u detalje.

IPI je odobrilo

MZOS

 

IPI podupire WOSM

MZOS

Radovi u tijeku

MZOS

 

Rekli su

Program koji je napisan za današnje vrijeme i današnju djecu te ga iz tog razloga SVI članovi odreda jako brzo prihvate.

Davor, OI Suvara

Program prilagođen djeci i njihovim potrebama. Svatko može izabrati sa svojom generacijom (patrolom) što ih zanima i to raditi uz pomoć voditelja. Brže vrednovanje i nagrađivanje odabranog i usvojenog znanja, timski duh, učenje na pogreškama.

Tomislav, UIP Mihaljevica

Voditeljima je rad olakšan zbog zbog same ideje rada u timu, a novosti koje se uvode vrlo pozitivno djeluju i na članove i na voditelje. Smatram i da je program vrlo dobro prilagođen današnjim naraštajima, ali i pruža veću mogućnost individualnog napredovanja kroz provedbu ne samo posebnog, već i općeg programa.

Filip, OI sljeme

Na Izviđačkom Put Izazova su