Programski ciljevi

IPI detaljno razrađuje programske ciljeve: odgojne, obrazovne i razvojne (funkcionalne)...

Programski ciklusi

Ako stupovi predstavljaju prostornu, ciklusi predstavljaju vremensku dimenziju organizacije programa...

Shema napredovanja

U postojeću shemu IPI unosi neke izmjene kako bi napredovanje izviđača bilo ne samo brže i jednostavnije...

Programske aktivnosti

Okosnica IPI-ja su detaljno razrađene programske aktivnosti: Izazovi, Misije, radionice i projekti...

Programske zone

Da bi se dodatno olakšalo planiranje raznovrsnog i uravnoteženog programa, aktivnosti su razvrstane u zone...

Simbolički okvir

Uz preuzimanje u svijetu tradicionalnog simboličkog okvira "Knjige o džungli" za dobnu kategoriju vučića, za poletarce...

Programske sekcije

Programska sekcija svojevrsna je "dječja republika" sa svojim "lokalnim samoupravama" - radnim skupinama...

Programski materijali

Raznovrsni programski materijali najvažniji su oslonac u radu, kako voditeljima, tako i izviđačima...

Aktivno učenje

IPI ne dopušta predavanje kao način rada i dosljedno upozorava: "ako liči na školu, to nisu izviđači!". Igra i praktičan rad...

Programski stupovi

Programski stupovi; Znanje, Vještine, Iskustvo, Mudrost i Kompetencije, predstavljaju organizaciju...

Skautska metoda

IPI inzistira na punoj primjeni Skautske metode u svim dobnim kategorijama. Bez Skautske metode nema izviđaštva...

Metoda PPPP

Planiraj - Pripremi - Provedi - Procijeni ili skraćeno PPPP je metoda koja se provlači kroz sve programske aktivnosti...

Pa 'ajmo onda... što se sve mijenja? Počnimo od novih dobnih kategorija:
  • poletarci - 1. i 2. razred osnovne škole
  • vučići - 3. i 4. razred osnovne škole
  • mlađi izviđači - 5. i 6. razred osnovne škole
  • stariji izviđači - 7. i 8. razred osnovne škole
  • istraživači - 1., 2. i 3. razred srednje škole
  • roveri - 4. razred srednje škole do navršene 21. godine
  • stariji roveri - od 21 do 29 godina
  • brđani - 30+ godina
 
Prva stvar koju ste sigurno primijetili je da ima više dobnih kategorija nego do sada. Zašto?
Ako radite s djecom, vjerujem da ste i vi primijetili velike promjene u odnosu na prijašnje generacije. Život je danas puno brži, sve se brzo mijenja, pa i djeca imaju puno manje strpljenja nego nekada. Stvari im brzo dosade, brzo i nemilosrdno odbacuju "staro" i traže "novo". 
 
Koliko su civilizacijske promjene dobre ili loše, to može biti zgodna tema za razgovor uz kavu, ali tu ne možemo promijeniti ništa. Možemo se samo prilagoditi. Brži prelazak u sljedeću dobnu kategoriju tako je jedna od prilagodbi novom dobu. Njome djeci i mladima želimo pružiti taj osjećaj promjene koji im je potreban. Pa čak i kada su razlike u programu vrlo male, kao što je to slučaj kod mlađih i starijih izviđača koji će najčešće biti zajedno u sekciji, već nekoliko detalja može im dati osjećaj napredovanja i tako potaknuti na daljnji rad.
 
No, nije to jedini razlog. Ako ste radili s djecom različitih uzrasta, sigurno ste primijetili da je svaka od ovih dobi na neki način svijet za sebe. To je i školska realnost i razvojna realnost. Jedna od podjela koje nudi razvojna psihologija govori o sljedećim fazama:
  • srednje djetinjstvo - 7-9 godina
  • kasno djetinjstvo - 9-11 godina
  • predpubertet - 11-13 godina
  • pubertet - 13-15 godina
  • adolescencija - 15-17 godina
  • mladost - 17-20 godina
i to se uvelike podudara s novim dobnim kategorijama.
 
Zašto razredi a ne godine? Škola je realnost u kojoj djeca najviše žive, razredi su im prirodni. Školski stručnjaci su već ustvrdili tko je zreliji i treba ranije poći u školu a tko kasnije, ne trebamo mi. Izviđačka godina podudara se sa školskom...
U biti, i nema nikakvog dobrog razloga zašto bismo koristili godine a ne školske razrede.
 
Sljedeća stvar koja vam je vjerojatno privukla pažnju su nove dobne kategorije: vučići i roveri. Krenuo sam pisati o njima i zaključio da će ovaj članak postati predugačak i da je bolje posvetiti im zaseban članak. Pa neka tako bude. Strpite se malo :-)
 
Kao što na slici vidite, dobne kategorije dijelimo na korisnike programa i voditelje programa.
 
Korisnici "osnovnog" programa su djeca i mladi od 1. razreda osnovne škole do navršene 21. godine. Zašto 21.? Izviđački program je prije svega odgojni program, a odgojna struka kaže da je potrebno imati neku ciljnu točku do koje se trebaju ostvariti ciljevi programa. Kako je 21. godina dob kada pojedinac i zakonski ostvaruje punu poslovnu sposobnost, možemo smatrati da je to točka u kojoj je pedagogija "završila svoj posao". Naš je zadatak poticati svakog pojedinca da do 21. godine ostvari odgojne ciljeve Programa (o tome više kasnije).
 
No naravno, to ne znači da mladoj osobi i nakon 21. godine nije mjesto u izviđačima i da ne može koristiti izviđački program. Svatko će nastaviti raditi na onim dijelovima programa koji su mu zanimljivi i korisni (to možemo nazvati "produženi" program). Dvadeset i prva godina je tek jedna simbolična, prijelomna točka, točka u kojoj se na svečan označava završetak jednog i početak drugog Puta.
 
Vjerujem da slika to jasnije opisuje, ali evo i riječima: brđani su voditelji, stariji roveri su obično voditelji, ali mogu biti i korisnici (produženog) programa, roveri su prije svega korisnici programa, ali mogu biti i voditelji, a svi mlađi su korisnici programa. Ovako napisano možda djeluje komplicirano, ali nije, jednostavno je :-)
 
Idemo dalje!

IPI je odobrilo

MZOS

 

IPI podupire WOSM

MZOS

Radovi u tijeku

MZOS

 

Rekli su

Program koji je napisan za današnje vrijeme i današnju djecu te ga iz tog razloga SVI članovi odreda jako brzo prihvate.

Davor, OI Suvara

Program prilagođen djeci i njihovim potrebama. Svatko može izabrati sa svojom generacijom (patrolom) što ih zanima i to raditi uz pomoć voditelja. Brže vrednovanje i nagrađivanje odabranog i usvojenog znanja, timski duh, učenje na pogreškama.

Tomislav, UIP Mihaljevica

Voditeljima je rad olakšan zbog zbog same ideje rada u timu, a novosti koje se uvode vrlo pozitivno djeluju i na članove i na voditelje. Smatram i da je program vrlo dobro prilagođen današnjim naraštajima, ali i pruža veću mogućnost individualnog napredovanja kroz provedbu ne samo posebnog, već i općeg programa.

Filip, OI sljeme