Programski ciljevi

IPI detaljno razrađuje programske ciljeve: odgojne, obrazovne i razvojne (funkcionalne)...

 

Programski ciklusi

Ako stupovi predstavljaju prostornu, ciklusi predstavljaju vremensku dimenziju organizacije programa...

 

Shema napredovanja

U postojeću shemu IPI unosi neke izmjene kako bi napredovanje izviđača bilo ne samo brže i jednostavnije...

 

Programske aktivnosti

Okosnica IPI-ja su detaljno razrađene programske aktivnosti: Izazovi, Misije, radionice i projekti...

 

Programske zone

Da bi se dodatno olakšalo planiranje raznovrsnog i uravnoteženog programa, aktivnosti su razvrstane u zone...

 

Simbolički okvir

Uz preuzimanje u svijetu tradicionalnog simboličkog okvira "Knjige o džungli" za dobnu kategoriju vučića, za poletarce...

 

Programske sekcije

Programska sekcija svojevrsna je "dječja republika" sa svojim "lokalnim samoupravama" - radnim skupinama...

 

Programski materijali

Raznovrsni programski materijali najvažniji su oslonac u radu, kako voditeljima, tako i izviđačima...

{tip Iskustveno učenje:: IPI ne dopušta predavanje kao način rada i dosljedno upozorava: "ako liči na školu, to nisu izviđači!". Igra i praktičan rad su jedino pravo izviđačko učenje. Ne odnosi se to samo na usvajanje jednostavnih znanja i vještina, nego još više na svladavanje onih pravih, životnih vještina koje se stječu dugim nizom izviđačkih godina. IPI upućuje na to da je najbolji način da se nešto nauči - pokušavati, griješiti, učiti na greškama i ponovno pokušavati. Voditelji trebaju znati da je pravo na grešku ograničeno samo sigurnošću i dobrobiti samih izviđača. Jedini način da od izviđača dobijemo samostalnost i odgovornost je da im kontinuirano dajemo priliku da samostalnost i odgovornost vježbaju i pokažu. }

 

Iskustveno učenje

IPI ne dopušta predavanje kao način rada i dosljedno upozorava: "ako liči na školu, to nisu izviđači!". Igra i praktičan rad...

{/tip}

 

Programski stupovi

Programski stupovi; Znanje, Vještine, Iskustvo, Mudrost i Kompetencije, predstavljaju organizaciju...

 

Skautska metoda

IPI inzistira na punoj primjeni Skautske metode u svim dobnim kategorijama. Bez Skautske metode nema izviđaštva...

 

Metoda PPPP

Planiraj - Pripremi - Provedi - Procijeni ili skraćeno PPPP je metoda koja se provlači kroz sve programske aktivnosti...

Prošli put detaljno smo govorili o ciljevima izviđačkog programa, te zašto su oni važni zajednici, roditeljima, djeci i mladima... Međutim, uvijek treba imati na umu da djeca i mladi ne dolaze i ne ostaju u izviđačima kako bismo ih mi mogli odgajati i ostvarivati te ciljeve. Ne, oni su tu prije svega da bi se družili, zabavili i iskusili avanturu. Tek ako je to ispunjeno, onda možemo razgovarati o svemu ostalome.

 

Način na koji se to u skautizmu postiže je izviđačka sekcija. Izviđačka sekcija je zajednica vršnjaka, tj. djece odnosno mladih u istoj dobnoj kategoriji. Ujedno, izviđačka sekcija je i zajednica radnih skupina i voditeljskog tima.

 

 

U toj sekciji razvijaju se prijateljstva među izviđačima, stvaraju se dobri odnosi izviđača i voditelja. Ta sekcija ima svoje aktivnosti i zajedničke doživljaje, svoju simbole, tradiciju i duh, svoja pravila i načine rada, svoje priče i uspomene... I to sve zajedno čini jednu dobru atmosferu koju nazivamo "život zajednice" (engl. Group Life), i upravo ta atmosfera je ono što djecu i mlade zadržava u sekciji. Zbog te posebne atmosfere njima je tu dobro, tu žele biti i zbog toga će prihvatiti pravila te izviđačke zajednice i njene Zakone i to je ono što nam omogućava da ostvarimo željene ciljeve.

 

Sve to najbolje opisuje gornja shema koja se zove "skautski dijamant":

  • Na vrhu svega su djeca i mladi radi kojih izviđački program i postoji.
  • Na dnu su odrasli volonteri - izviđački voditelji bez čijeg truda i entuzijazma izviđaštvo ne bi bilo moguće.
  • S jedne strane su ciljevi koje želimo ostvariti.
  • S druge strane su aktivnosti kojima ostvarujemo ciljeve.
  • U središtu svega je Skautska metoda bez koje se program ne može zvati izviđačkim.

Veze nam govore sljedeće:

  • Aktivnosti ne služe same sebi, već ostvarivanju odgojnih, obrazovnih i razvojnih ciljeva.
  • Ciljevi se ostvaruju izviđačkim aktivnostima.
  • Voditelji trebaju biti svjesni ciljeva izviđačkog programa.
  • Ali i djeca i mladi trebaju biti svjesni ciljeva, naravno, na njima prilagođen način.
  • Voditelji su ti koji osmišljavaju, planiraju, pripremaju i provode aktivnosti.
  • Ali i djeca i mladi trebaju imati u tome progresivno aktivnu ulogu.
  • Odnosi voditelja i izviđača vrlo su važni (i zaslužuju dosta teksta kasnije).
  • Sve to izvodi se kroz Skautsku metodu.

O aktivnostima, Skautskoj  metodi i sekciji govorit ćemo u sljedećim člancima.

 

 

 

 

 

IPI je odobrilo

MZOS

 

IPI podupire WOSM

MZOS

Radovi u tijeku

MZOS

 

Rekli su

Program koji je napisan za današnje vrijeme i današnju djecu te ga iz tog razloga SVI članovi odreda jako brzo prihvate.

Davor, OI Suvara

Program prilagođen djeci i njihovim potrebama. Svatko može izabrati sa svojom generacijom (patrolom) što ih zanima i to raditi uz pomoć voditelja. Brže vrednovanje i nagrađivanje odabranog i usvojenog znanja, timski duh, učenje na pogreškama.

Tomislav, UIP Mihaljevica

Voditeljima je rad olakšan zbog zbog same ideje rada u timu, a novosti koje se uvode vrlo pozitivno djeluju i na članove i na voditelje. Smatram i da je program vrlo dobro prilagođen današnjim naraštajima, ali i pruža veću mogućnost individualnog napredovanja kroz provedbu ne samo posebnog, već i općeg programa.

Filip, OI sljeme