Programski ciljevi

IPI detaljno razrađuje programske ciljeve: odgojne, obrazovne i razvojne (funkcionalne)...

 

Programski ciklusi

Ako stupovi predstavljaju prostornu, ciklusi predstavljaju vremensku dimenziju organizacije programa...

 

Shema napredovanja

U postojeću shemu IPI unosi neke izmjene kako bi napredovanje izviđača bilo ne samo brže i jednostavnije...

 

Programske aktivnosti

Okosnica IPI-ja su detaljno razrađene programske aktivnosti: Izazovi, Misije, radionice i projekti...

 

Programske zone

Da bi se dodatno olakšalo planiranje raznovrsnog i uravnoteženog programa, aktivnosti su razvrstane u zone...

 

Simbolički okvir

Uz preuzimanje u svijetu tradicionalnog simboličkog okvira "Knjige o džungli" za dobnu kategoriju vučića, za poletarce...

 

Programske sekcije

Programska sekcija svojevrsna je "dječja republika" sa svojim "lokalnim samoupravama" - radnim skupinama...

 

Programski materijali

Raznovrsni programski materijali najvažniji su oslonac u radu, kako voditeljima, tako i izviđačima...

{tip Iskustveno učenje:: IPI ne dopušta predavanje kao način rada i dosljedno upozorava: "ako liči na školu, to nisu izviđači!". Igra i praktičan rad su jedino pravo izviđačko učenje. Ne odnosi se to samo na usvajanje jednostavnih znanja i vještina, nego još više na svladavanje onih pravih, životnih vještina koje se stječu dugim nizom izviđačkih godina. IPI upućuje na to da je najbolji način da se nešto nauči - pokušavati, griješiti, učiti na greškama i ponovno pokušavati. Voditelji trebaju znati da je pravo na grešku ograničeno samo sigurnošću i dobrobiti samih izviđača. Jedini način da od izviđača dobijemo samostalnost i odgovornost je da im kontinuirano dajemo priliku da samostalnost i odgovornost vježbaju i pokažu. }

 

Iskustveno učenje

IPI ne dopušta predavanje kao način rada i dosljedno upozorava: "ako liči na školu, to nisu izviđači!". Igra i praktičan rad...

{/tip}

 

Programski stupovi

Programski stupovi; Znanje, Vještine, Iskustvo, Mudrost i Kompetencije, predstavljaju organizaciju...

 

Skautska metoda

IPI inzistira na punoj primjeni Skautske metode u svim dobnim kategorijama. Bez Skautske metode nema izviđaštva...

 

Metoda PPPP

Planiraj - Pripremi - Provedi - Procijeni ili skraćeno PPPP je metoda koja se provlači kroz sve programske aktivnosti...

Što se aktivnosti tiče, u suštini tu nema ništa novoga. Sve ono što smo do sada radili radit ćemo i dalje, nadam se još bolje i još više. Ono što je bitno su Izazovi i Misije kao način da se voditeljima olakša izbor, planiranje i priprema aktivnosti.

 

Dakle, aktivnosti dijelimo na:

 

  • Fiksne - nisu namijenjene nekom konkretnom odgojno-obrazovnom cilju, već su u službi ciljeva općenito. Sve odlaske u prirodu u simboličkom okviru IPI-ja nazivama Avanturama.
  • Varijabilne - imaju određene odgojno-obrazovne ciljeve. U pravilu svaka fiksna aktivnost ima u sebi i različite varijabilne aktivnosti.
  • Spontane - one koje izviđači pokreću sami. Važne su i treba ih poticati i njegovati.

Među varijabilnim aktivnostima posebnu se ističu:

  • Izazovi - elementarne aktivnosti kojima se na praktičan način, kroz igru i/ili praktičan rad, izvodi neka tema. Potpuno su razrađene i daju voditelju sva potrebna objašnjenja: za koju dobnu kategoriju su namijenjeni, mjesto, vrijeme, područje/zona, potreban materijal, opis načina izvođenja, ciljevi. Za starije dobne kategorije Izazovi će biti tek ideje koje će izviđači sami razraditi. Voditelji će sve Izazove moći pronaći u Zbirci Izazova na webu.
  • Misije - predstavljaju više Izazova objedinjenih zajedno u neku priču. Na taj način se isti Izazovi uz malo kreativnosti mogu koristiti i u priči o svemircima i u priči o gusarima. Nije ih nužno koristiti, ali djeci daju dodatnu atraktivnost i zabavu.
  • Radionice - su upravo to što i jesu, posebno objašnjenje ne vjerujem da je potrebno.
  • Projekti - način rada posebno namijenjen istraživačima i roverima. 
 
 
 
 

IPI je odobrilo

MZOS

 

IPI podupire WOSM

MZOS

Radovi u tijeku

MZOS

 

Rekli su

Program koji je napisan za današnje vrijeme i današnju djecu te ga iz tog razloga SVI članovi odreda jako brzo prihvate.

Davor, OI Suvara

Program prilagođen djeci i njihovim potrebama. Svatko može izabrati sa svojom generacijom (patrolom) što ih zanima i to raditi uz pomoć voditelja. Brže vrednovanje i nagrađivanje odabranog i usvojenog znanja, timski duh, učenje na pogreškama.

Tomislav, UIP Mihaljevica

Voditeljima je rad olakšan zbog zbog same ideje rada u timu, a novosti koje se uvode vrlo pozitivno djeluju i na članove i na voditelje. Smatram i da je program vrlo dobro prilagođen današnjim naraštajima, ali i pruža veću mogućnost individualnog napredovanja kroz provedbu ne samo posebnog, već i općeg programa.

Filip, OI sljeme