Programski ciljevi

IPI detaljno razrađuje programske ciljeve: odgojne, obrazovne i razvojne (funkcionalne)...

Programski ciklusi

Ako stupovi predstavljaju prostornu, ciklusi predstavljaju vremensku dimenziju organizacije programa...

Shema napredovanja

U postojeću shemu IPI unosi neke izmjene kako bi napredovanje izviđača bilo ne samo brže i jednostavnije...

Programske aktivnosti

Okosnica IPI-ja su detaljno razrađene programske aktivnosti: Izazovi, Misije, radionice i projekti...

Programske zone

Da bi se dodatno olakšalo planiranje raznovrsnog i uravnoteženog programa, aktivnosti su razvrstane u zone...

Simbolički okvir

Uz preuzimanje u svijetu tradicionalnog simboličkog okvira "Knjige o džungli" za dobnu kategoriju vučića, za poletarce...

Programske sekcije

Programska sekcija svojevrsna je "dječja republika" sa svojim "lokalnim samoupravama" - radnim skupinama...

Programski materijali

Raznovrsni programski materijali najvažniji su oslonac u radu, kako voditeljima, tako i izviđačima...

Aktivno učenje

IPI ne dopušta predavanje kao način rada i dosljedno upozorava: "ako liči na školu, to nisu izviđači!". Igra i praktičan rad...

Programski stupovi

Programski stupovi; Znanje, Vještine, Iskustvo, Mudrost i Kompetencije, predstavljaju organizaciju...

Skautska metoda

IPI inzistira na punoj primjeni Skautske metode u svim dobnim kategorijama. Bez Skautske metode nema izviđaštva...

Metoda PPPP

Planiraj - Pripremi - Provedi - Procijeni ili skraćeno PPPP je metoda koja se provlači kroz sve programske aktivnosti...

Da ne kažete da sam uvijek kritičan, evo i jedne pohvale: s "prirodom" kao elementom Skautske metode mislim da nemamo nikakvog problema. Vjerujem da ako neka udruga možda i nema dovoljno izviđačkih aktivnosti u prirodi, tome su zasigurno uzrok neke objektivne okolnosti, a ne nedostatak razumijevanja koliko je priroda važna za izviđaštvo.

 

Ipak, nije zgoreg malo osvijestiti zašto je sve priroda važna.

 

 

Sjetimo se da je cilj Skautskog pokreta doprinijeti cjelovitom razvoju djeteta i mlade osobe. A "cjelovitom" pri tome znači - umnom, tjelesnom, emocionalnom, socijalnom, duhovnom i karakternom razvoju. Evo što priroda znači za svaku od tih dimenzija čovjekovog razvoja:

 

Umni razvoj

Za mlađe izviđače (pa i za starije) priroda nudi bezbrojne mogućnosti istraživanja i razvijanja osjetila, razvijanja vještina opažanja boja, oblika, veličina, pokreta, zvukova, mirisa, opipa i sl. Priroda može pomoći mladim ljudima analizirati različite situacije; upotrebljavati maštu i moć prosudbe; pronalaziti kreativne i prikladne načine svladavanja teškoća; koristiti minimum raspoloživih resursa i još mnogo toga.
Boravak u prirodi nudi i bogatstvo mogućnosti djeci i mladima da shvate pojam međusobne ovisnosti (npr. kroz potrebu suradnje na logorovanju), percipiraju mrežu odnosa s drugima, razumiju kako sustavi funkcioniraju (npr. kroz promatranje svijeta prirode) itd.

 

Tjelesni razvoj

Priroda nudi svjež, nezagađen zrak, prostor u kojem se može trčati i potrošiti energiju. Nudi mogućnosti za sve vrste tjelesnih aktivnosti koje ne traže puno novaca i koje pružaju zadovoljstvo, mogućnost da se ispita granice vlastite izdržljivosti, koordinacije, brzine refleksa itd.

 

Emocionalni razvoj

Priroda nudi brojne mogućnosti za istraživanje vlastitih osjećaja. Nudi mir i spokoj koji pomaže čovjeku da se odmakne od svakodnevnih problema i stresa. Noću u šatoru, mlada osoba mora

se suočiti sa svojim iracionalnim strahovima i prevladati ih.

 

Socijalni razvoj

Na logorovanju, daleko od kuće i civilizacije, mladi ljudi imaju priliku zaista upoznati jedni druge, sa svim svojim prednostima i slabostima. Jednostavne svakodnevne aktivnosti, kao što su priprema jela, organiziranje životnog prostora i sl., daju pravo značenje međusobnoj ovisnosti. Međusobno pomaganje je nužnost, problemi s kojima se suočavaju su stvarni. Sukoba se moraju razriješiti jer je nemoguće jednostavno odustati i otići kući. Utrke niz rijeku, hodanje po planini, tuširanje na kiši nakon vrućeg i prašnjavog dana, zajedničko traženje topline dijeleći topli napitak... sve su to iskustva koja pomažu da se stvore bliski odnosu i osjećaj solidarnosti, što život u gradu ne nudi uvijek.

 

Duhovni razvoj

Duhovna svijest može se razviti tako da se jednostavno nađe dovoljno vremena za otkrivanje i promišljanje o čudima prirodnog svijeta. Dati si vremena recimo promatrati život insekata i promisliti kako ga provode nesvjesni ljudskih divova, ili recimo gledati zvijezde padalice na noćnom nebu i razmišljati o tome kako smo maleni u odnosu na ogromni, tajanstveni svemir. Dati si vremena da osjetimo osjećaj strahopoštovanja i bezvremenosti koje nam ulijeva promatranje krajolika.

Priroda nudi bezbroj mogućnosti za unutarnje propitivanje. Kada je um potpuno otvoren, mlada osoba može potpunije istraživati i slobodno se predati naslijeđu svoje vjere.

 

Povratak osnovnom

Gledajući cjelovito na odgoj i obrazovanje, kontakt s prirodom može pomoći mladoj osobi da se vrati na ono što je bitno i stvarno u životu. Danas više nego ikad, mladi ljudi odrastaju u svijetu u kojem je sve teže razlikovati ono što je bitno od onoga što je suvišno, ono što je hitno od onoga što može čekati, ono što je autentično od onoga što je površno - ukratko, stvarnost od iluzije.

 

U prirodi, kilometrima daleko od najbliže ceste, a kamoli telefona, mlada je osoba prisiljena suočiti se sa stvarnošću. Gradska moda, društveno podrijetlo, "cool" izgled... sve to nestaje u vjetru kad oluja zapuše. Jednostavni užici života - osjećati toplinu jutarnjeg sunca, promatrati zvijezde noću, kupati se u rijeci - može postići to da čak i najsofisticiranije elektroničke igre izblijede iz sjećanja.

 

Živjeti u harmoniji s prirodom

 

Kada su mladi ljudi u stanju na ovaj način cijeniti jednostavan život u prirodi i kada mogu ostaviti za sobom potrošačke stil života, oni mogu bolje razumjeti potrebu života u skladu s prirodom i potrebu zaštite prirode.

 

 

IPI je odobrilo

MZOS

 

IPI podupire WOSM

MZOS

Radovi u tijeku

MZOS

 

Rekli su

Program koji je napisan za današnje vrijeme i današnju djecu te ga iz tog razloga SVI članovi odreda jako brzo prihvate.

Davor, OI Suvara

Program prilagođen djeci i njihovim potrebama. Svatko može izabrati sa svojom generacijom (patrolom) što ih zanima i to raditi uz pomoć voditelja. Brže vrednovanje i nagrađivanje odabranog i usvojenog znanja, timski duh, učenje na pogreškama.

Tomislav, UIP Mihaljevica

Voditeljima je rad olakšan zbog zbog same ideje rada u timu, a novosti koje se uvode vrlo pozitivno djeluju i na članove i na voditelje. Smatram i da je program vrlo dobro prilagođen današnjim naraštajima, ali i pruža veću mogućnost individualnog napredovanja kroz provedbu ne samo posebnog, već i općeg programa.

Filip, OI sljeme

Na Izviđačkom Put Izazova su